Friday, August 15, 2025

“ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶରେ ମୁସଲିମ ଆଧିପତ୍ୟର କଳ୍ପନା ଓ ତା’ର ପ୍ରଭାବ”

ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶର ଇତିହାସ ଏକ ଜଟିଳ ଓ ଵିଵାଦୀୟ ଅଧ୍ୟାୟରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ। ବ୍ରିଟିଶ ଶାସନ ସମୟରେ ଭାରତରେ ରାଜନୈତିକ, ସାମାଜିକ ଓ ଧାର୍ମିକ ଵିଭାଜନ ଗଭୀର ହୋଇଥିଲା। ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ, ଅଲ ଇଣ୍ଡିଆ ମୁସଲିମ ଲିଗ୍‌ର ଭୂମିକା ଏକ ଗୁରୁତ୍ଵପୂର୍ଣ୍ଣ ଵିଷୟ ହୋଇ ଉଭା ହେଲା। ୧୯୪୦ ମସିହାରେ, ମୁସଲିମ ଲିଗ୍‌ର ସଦସ୍ୟ ଚୌଧରୀ ରେହମତ୍ ଅଲି ଏକ ଵିଭାଜନକାରୀ ମାନଚିତ୍ର ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଥିଲେ, ଯହିଁରେ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶରେ ମୁସଲିମ ଜନବହୁଳ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକୁ ନେଇ ଦଶଟି ସ୍ଵାଧୀନ “Pak Commonwealth Nation” ଗଠନର ସ୍ଵପ୍ନକୁ ପ୍ରକାଶ କରାଯାଇଥିଲା । ଏହି ମାନଚିତ୍ରରେ ପାକିସ୍ତାନ ଆଦି ଦଶଗୋଟି ମୁସଲିମ ଦେଶ ଗଠନ କରିଵାର ପ୍ରସ୍ତାଵ ପଛରେ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶରେ ମୁସଲିମ ଆଧିପତ୍ୟ ସ୍ଥାପନ କରିଵାର ଏକ ଵୃହତ୍ ଯୋଜନା ଥିଲା। 

୧୯୦୬ ମସିହାରେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ଅଲ ଇଣ୍ଡିଆ ମୁସଲିମ ଲିଗ୍ ପ୍ରାରମ୍ଭରେ ମୁସଲମାନଙ୍କର ରାଜନୈତିକ ଓ ସାମାଜିକ ଅଧିକାର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିଲା। କିନ୍ତୁ ୧୯୩୦ ଦଶକ ଆଡ଼କୁ ମୁହମ୍ମଦ ଆଲି ଜିନ୍ନାଙ୍କ ନେତୃତ୍ଵରେ ମୁସଲିମ ଲିଗ୍ ଏକ ଅଲଗା ମୁସଲିମ ରାଷ୍ଟ୍ର ଗଠନର ଦାବି ଉଠାଇଥିଲା। ୧୯୪୦ ମସିହାରେ ଲାହୋର ଅଧିଵେଶନରେ, ମୁସଲିମ ଲିଗ୍ ପାକିସ୍ତାନ ଗଠନର ପ୍ରସ୍ତାଵ ରଖିଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଚୌଧରୀ ରେହମତ୍ ଅଲିଙ୍କ ମାନଚିତ୍ର ଏହାଠାରୁ ଅଧିକ ଉଚ୍ଚାକାଙ୍କ୍ଷୀ ଥିଲା। ସେ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶରେ ମୁସଲିମ ଜନବହୁଳ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକୁ ନେଇ ଦଶଟି ସ୍ଵାଧୀନ ରାଷ୍ଟ୍ର ଗଠନର ପ୍ରସ୍ତାବ ରଖିଥିଲେ। ଏହି ରାଷ୍ଟ୍ରଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି:

1. ପାକିସ୍ତାନ: ସିନ୍ଧୁ, ଗୁଜରାଟର ଅଧିକାଂଶ ଅଞ୍ଚଳ (ସୌରାଷ୍ଟ୍ର ସମେତ) ଏଵଂ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ପଞ୍ଜାଵ।
2. ମୋଇନ୍‌ସ୍ତାନ: ରାଜସ୍ଥାନର ଭୂଭାଗ ।
3.ହୈଦରୀସ୍ତାନ: ଉତ୍ତର ପ୍ରଦେଶର ଭୂଭାଗ।
4.ଫାରୁକ୍କୀସ୍ତାନ: ଅବିଭକ୍ତ ଵିହାର ଅଞ୍ଚଳ।
5.ବଙ୍ଗିସ୍ତାନ: ଅଵିଭକ୍ତ ବଙ୍ଗଦେଶ ଏଵଂ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ଵ ଭାରତୀୟ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକର ଭୂଭାଗ 
6.ସିଦ୍ଦିକୀସ୍ତାନ: ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶର ଭୂଭାଗ ।
7.ଉସମାନୀସ୍ତାନ: ମହାରାଷ୍ଟ୍ର, ତେଲଙ୍ଗାନା ଓ କର୍ଣ୍ଣାଟକର କେତେକ ଅଞ୍ଚଳ।
8.ମପଲୀସ୍ତାନ: କେରଳ ଅଞ୍ଚଳ ।
9.ନାସାରୀସ୍ତାନ: ଉତ୍ତର-ପୂର୍ଵ ଶ୍ରୀଲଙ୍କା।
10.ସାଫୀସ୍ତାନ: ଉତ୍ତର-ପଶ୍ଚିମ ଶ୍ରୀଲଙ୍କା।
ଏହା ସହିତ, ମୁସଲିମ୍ ଲିଗ୍ ସିନ୍ଧୁସାଗର ଵା ରତ୍ନାକର(ଆରବ ସାଗର) ତଥା ମହୋଦଧି ଵା କଳିଙ୍ଗ ସାଗର(ବଙ୍ଗୋପସାଗରର) ନାମକୁ ପରିଵର୍ତ୍ତନ କରି ମୁସଲିମ୍ ଦେଶର ନାମାନୁସାରେ ନାମକରଣ କରିଵାକୁ ପ୍ରସ୍ତାଵ ଦେଇଥିଲା । ଉଦାହରଣ ସ୍ଵରୂପ ସିନ୍ଧୁସାଗର(ଆରବ ସାଗର)କୁ ପାକିସ୍ତାନ ସାଗର,କେରଳର ପଶ୍ଚିମରେ ମାପଲିସ୍ତାନ ସାଗର,ଶ୍ରୀଲଙ୍କାର ପଶ୍ଚିମରେ ସାଫିଆନସାଗର, ଶ୍ରୀଲଙ୍କାର ପୂର୍ଵରେ ନାସାରିସ୍ତାନସାଗର, ଆନ୍ଧ୍ର ଓ ଓଡ଼ିଶା ଉପକୂଳସ୍ଥ ମହୋଦଧିର ଉସାନିଆନ ସାଗର ଓ ବଙ୍ଗ ନିକଟରେ ବଙ୍ଗସାଗର ଇତ୍ୟାଦି । କେଵଳ ସେତିକି ନୁହେଁ ଏହି ମାନଚିତ୍ରରେ ଆଣ୍ଡମାନ ଓ ନିକୋବର ଦ୍ଵୀପପୁଞ୍ଜର ଆମିର ଦ୍ଵୀପ ଓ ବଲୁସ୍ ଦ୍ଵୀପ ତଥା ଲାକ୍ଷାଦ୍ଵୀପ ଓ ମାଳଦ୍ଵୀପର ଯଥାକ୍ରମେ ଆଲାମ ଦ୍ଵୀପପୁଞ୍ଜ ଓ ଆମୀନ୍ ଦ୍ଵୀପପୁଞ୍ଜ ନାମକରଣର ପ୍ରସ୍ତାଵ ଦିଆଯାଇଥିଲା । 

ମୁସଲିମ୍ ଲିଗ୍ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରସ୍ତାଵିତ ଏହି ମାନଚିତ୍ରରେ କେଵଳ ଭୌଗୋଳିକ ଵିଭାଜନ ନୁହେଁ ଵରଂ ଏକ ଧାର୍ମିକ ଓ ସାଂସ୍କୃତିକ ଵିଭାଜନର ମଧ୍ୟ ସ୍ଵପ୍ନ ରହିଥିଲା।

ଯଦି ମୁସଲିମ ଲିଗ୍‌ର ଏହି ଯୋଜନା ସାକାର ହୋଇଥା’ନ୍ତା, ତେବେ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶର ରାଜନୈତିକ, ସାମାଜିକ ଓ ସାଂସ୍କୃତିକ ଚିତ୍ର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭିନ୍ନ ହୋଇଥାଆନ୍ତା। 

ଦକ୍ଷିଣ ଏସିଆ ଵିଶେଷତଃ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶ ଏକ ଶସ୍ୟଶ୍ୟାମଳାପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂଭାଗ । ଏଠାରେ ସ୍ଵାଭାବିକ ଭାବେ ପ୍ରକୃତି ସମୃଦ୍ଧି ଖଞ୍ଜିଛି । ପ୍ରାକୃତିକ ଦୃଷ୍ଟାକୋଣରୁ ଏହା ପୃଥିଵୀର ଏକ ସର୍ଵଶ୍ରେଷ୍ଠ ଓ ଉନ୍ନତ ଭୂଭାଗ ହୋଇଥିଵାରୁ ଆମ ପୂର୍ଵଜମାନେ ଏ ଭୂମିକୁ କର୍ମଭୂମି,ଫଳଭୂମି ନାମ ଦେଇଥିଲେ ପୁଣି ସାରା ପୃଥିଵୀରେ ସଭ୍ୟତା ନାଶ ଗଲାବେଳେ କେଵଳ ଭାରତରେ ଶେଷ ମାନଵ ସଭ୍ୟତା ବଞ୍ଚିଯିଵ ବୋଲି ଭଵିଷ୍ୟପୁରାଣରେ ଵର୍ଣ୍ଣନା ମଧ୍ୟ କରିଥିଲେ । ଏବେ ଚିନ୍ତାକରନ୍ତୁ ଯଦି ଏଭଳି ଏକ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭୂଭାଗରେ ଦଶଗୋଟି ମୁସଲିମ ରାଷ୍ଟ୍ର ଗଠନ ହୋଇଯାଇଥାନ୍ତା ତେବେ କ'ଣ ହୁଅନ୍ତା ? 

ଦକ୍ଷିଣ ଏସିଆରେ ଵର୍ତ୍ତମାନ ଚାରୋଟି ମୁସଲିମ ଦେଶ(ପାକିସ୍ତାନ, ଆଫଗାନିସ୍ତାନ,ମାଳଦ୍ଵୀପ ଓ 
ବଙ୍ଗଳାଦେଶ) ଅଛି କିନ୍ତୁ ଆହୁରି ସାତଗୋଟି ଅଧିକ ମୁସଲିମ ଦେଶ ହୋଇଥିଲେ ଦଶଗୁଣ ଜନସଂଖ୍ୟା ବୃଦ୍ଧି ପାଇ ପୃଥିବୀର ଜନସଂଖ୍ୟା ଵର୍ତ୍ତମାନ ସମୟରେ ୧୦୦୦ କୋଟିକୁ ଛୁଇଁ ଯାଇଥାନ୍ତା । ମୁସଲମାନମାନେ ପଙ୍ଗପାଳଙ୍କ ପରି ବଂଶ ଵିସ୍ତାର କରି ସମସ୍ତ ଦକ୍ଷିଣ ଏସିଆକୁ ଛାରଖାର କରିଦେଇଥାନ୍ତେ । ଦକ୍ଷିଣ ଏସିଆରେ ଦଶଗୋଟି ମୁସଲିମ ଦେଶ ଗଠିତ ହୋଇଥିଲେ କୋଟି କୋଟି ସନାତନୀ ଧର୍ମ ପରିଵର୍ତ୍ତନ କରି ମୁସଲମାନ ହୋଇଥା’ନ୍ତେ, ଯାହା ଭାରତୀୟ ସଂସ୍କୃତିର ମୌଳିକ ଚରିତ୍ରକୁ ବଦଳାଇ ଦେଇଥା’ନ୍ତା। ଅନେକ ସନାତନୀ ମନ୍ଦିର ଭାଙ୍ଗି ସେଠାରେ ମସଜିଦ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଧାର୍ମିକ ସ୍ଥାନ ନିର୍ମାଣ ହୋଇଥା’ନ୍ତା। ଫଳତଃ ଭାରତୀୟ ଐତିହ୍ୟ ଓ ସଂସ୍କୃତିର ଏକ ବୃହତ୍ କ୍ଷତି ହୋଇଥା’ନ୍ତା। ଏକାଧିକ ରାଷ୍ଟ୍ରରେ ଵିଭାଜିତ ହୋଇଥିଲେ ଭାରତର ଏକତା ଓ ଅର୍ଥନୈତିକ ଶକ୍ତି ଦୁର୍ଵଳ ହୋଇଥା’ନ୍ତା। ଵର୍ତ୍ତମାନର ଭାରତର ଵିକାଶ ବଦଳରେ ଏହା ପାକିସ୍ତାନ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଅସ୍ଥିର ରାଷ୍ଟ୍ର ଭଳି ଅର୍ଥନୈତିକ ଓ ରାଜନୈତିକ ଅସ୍ଥିରତାର ଶିକାର ହୋଇଥା’ନ୍ତା। ଭାରତଵର୍ଷ ସେତେବେଳେ ଏକାଧିକ ଧାର୍ମିକ ରାଷ୍ଟ୍ରରେ ଵିଭାଜିତ ହେଇଥିଲେ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶରେ ହିଂସା, ବଳାତ୍କାର, ଯୁଦ୍ଧ,ଆତଙ୍କଵାଦ ଓ ଵୈଦେଶିକ ହସ୍ତକ୍ଷେପ (ଯେପରି ଆମେରିକାର ସାମରିକ ହସ୍ତକ୍ଷେପ) ଶତଗୁଣ ଵୃଦ୍ଧି ପାଇଥା’ନ୍ତା। ମୋଟ୍ ଉପରେ କହିଵାକୁ ଗଲେ ଭାରତଵର୍ଷର ଅଵସ୍ଥା ସିରିଆ କିମ୍ବା ଗାଜାପଟ୍ଟୀ ଭଳି ହୋଇଯାଇଥାନ୍ତା । ପୃଥିଵୀରେ ଅଧୁନା ୫୬ଟି ମୁସଲିମ ରାଷ୍ଟ୍ର ଅଛି ଏଵଂ ଇନ୍ଧନ ତୈଳ ଥିଵା ଅଳ୍ପ କେତୋଟି ଦେଶକୁ ଛାଡ଼ି ଦେଲେ ବାକି ସବୁ ମୁସଲିମ ଦେଶରେ ଅସ୍ତିରତା, ହିଂସା ହିଁ ଦେଖାଯାଇଥାଏ । ମୁସଲିମ ରାଷ୍ଟ୍ର ବହୁଳ ମଧ୍ୟପ୍ରାଚ୍ୟ ଓ ଆରବ ଦେଶ ସମୂହରେ ଆଜି ଯେପରି ଧାର୍ମିକ ଯୁଦ୍ଧ ଏଵଂ ଆତଙ୍କଵାଦୀ ଆକ୍ରମଣ ଲାଗି ରହିଛି ଭାରତରେ ମଧ୍ୟ ସେଭଳି ଦୁରାଵସ୍ଥା ଭୋଗ ହୋଇଥାନ୍ତା । 

ପୁଣି ଯଦି ଦକ୍ଷିଣ ଏସିଆରେ ଦଶଗୋଟି ମୁସଲିମ ଦେଶ ହୋଇଥାନ୍ତା ତେବେ ସେସବୁ ଦେଶରେ ସନାତନ ଧର୍ମ ଓ ଭାରତୀୟ ସଂସ୍କୃତିର ମୂଳ ଚରିତ୍ର ପ୍ରାୟତଃ ଵିନଷ୍ଟ ହୋଇଥା’ନ୍ତା, ଯାହା ଭାରତୀୟ ପରିଚୟକୁ ଚିରକାଳ ପାଇଁ ବଦଳାଇ ଦେଇଥା’ନ୍ତା। ଆଜି ପାକିସ୍ତାନ, ଆଫଗାନିସ୍ତାନ,ମାଳଦ୍ଵୀପ ଓ ବଙ୍ଗଳାଦେଶରେ ଯେଉଁଭଳି ଭାବରେ ହିନ୍ଦୁ ଶୋଷଣ ଓ ହତ୍ୟା ହେଉଅଛି, ଭାରତୀୟ ସଂସ୍କୃତିର ହତ୍ୟା ହେଉଅଛି ତାହାର ଆହୁରି ଭୟଙ୍କର ପରିଣତି ଦେଖିଵାକୁ ମିଳିଥାନ୍ତା । 

ଦକ୍ଷିଣ ଏସିଆରେ ମୁସଲମାନ ସଂଖ୍ୟା ମାତ୍ରାଧିକ ବଢ଼ି ଯଦି କେଵଳ ଵର୍ତ୍ତମାନର ଭାରତୀୟ ଅଞ୍ଚଳରେ ହିଁ ୨୦୦ କୋଟି ଜନସଂଖ୍ୟା ହୋଇଯାଇଥାଆନ୍ତା ତେବେ ଏହାର ପ୍ରଭାଵ ପରିବେଶ ଉପରେ ମଧ୍ୟ ପଡ଼ିଥାନ୍ତା । ଵର୍ତ୍ତମାନ ଭାରତୀୟ ଭୂଭାଗରୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଵନାଞ୍ଚଳ ଲୋପ ପାଇଥାନ୍ତା ଏଵଂ ଏଥିଯୋଗୁଁ ବଣରେ ରହୁଥିଵା ହାତୀ,ବାଘ,ଗଣ୍ଡା ଓ ସିଂହ ଭଳି ଜୀଵ ବି ଲୋପ ପାଇଯାଇଥାନ୍ତେ । ଯଦି ଦକ୍ଷିଣ ଏସିଆରେ ପାକିସ୍ତାନ ଭଳି ଆଉ ଦଶଗୋଟି ମୁସଲିମ ଧର୍ମ ଆଧାରିତ ଦେଶ ଗଠନ ହୋଇଥାନ୍ତା ତେବେ ଆଜି ଯେମିତି ପାକିସ୍ତାନରେ ଅବାଧ ଶିକାର ହେଉଅଛି ଏଵଂ ଅଧିକାଂଶ ଜୀଵଙ୍କ ବଂଶ ନାଶ ହୋଇଅଛି ସେହି ସମାନ ଅଵସ୍ଥା ବାକି ନଅଗୋଟି ମୁସଲିମ ଦେଶରେ ମଧ୍ୟ ଦେଖା ଦେଇଥାନ୍ତା । ସେମନ୍ତ ହୋଇଥିଲେ ହୁଏତ ଭାରତଵର୍ଷରୁ ବାଘ ଓ ସିଂହ ଭଳି ଜୀଵଙ୍କ ବଂଶ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଲୋପ ପାଇଯାଇଥାନ୍ତା । ସୌଭାଗ୍ୟକୁ ଏମନ୍ତ ହୋଇନାହିଁ ଏଵଂ ଭାରତଵର୍ଷର ବଡ଼ ଅଂଶ ଆଜି ଭାରତ ନାମରେ ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଦେଶ ରୂପେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ହୋଇଅଛି । 

ଯଦିଓ ମୁସଲିମ ଲିଗ୍‌ର ଏହି ବୃହତ୍ ଯୋଜନା ସାକାର ହୋଇନଥିଲା କିନ୍ତୁ ପାକିସ୍ତାନ,ଆଫାଗାନିସ୍ଥାନ,ମାଳଦ୍ଵୀପ ଓ ବାଙ୍ଗଲାଦେଶ ଗଠନ ମାଧ୍ୟମରେ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶରେ ଵିଭାଜନ ହୋଇଥିଲା। ପାକିସ୍ତାନ ନିଜର ସ୍ଥାପନା ପରେ ଭାରତ ସହିତ ଚାରିଥର (୧୯୪୭, ୧୯୬୫, ୧୯୭୧, ୧୯୯୯) ଯୁଦ୍ଧ କରିଛି, ଯାହାର ମୂଳ କାରଣ ଥିଲା ଧାର୍ମିକ ଓ ରାଜନୈତିକ ଵିଭାଜନ। ଏହା ସହିତ, ଆତଙ୍କଵାଦୀ ଗୋଷ୍ଠୀଗୁଡ଼ିକ ଭାରତରେ ହିଂସା ସୃଷ୍ଟି କରିଵା ଜାରି ରଖିଛନ୍ତି, ଯାହା ମୁସଲିମ ଲିଗ୍‌ର ପୁରୁଣା ସ୍ଵପ୍ନର ଏକ ପ୍ରତିଫଳନ ବୋଲି କେତେକ ଵିଶ୍ଳେଷକ ମତ ଦିଅନ୍ତି। ଏହି ଆତଙ୍କଵାଦୀମାନେ ନିଜକୁ “ଶହୀଦ” ବୋଲି ଦାବି କରିଥାନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ତାଙ୍କର ଲକ୍ଷ୍ୟ ଥାଏ ଭାରତୀୟ ସଂସ୍କୃତି ଓ ଐତିହ୍ୟର ଵିନାଶ। ଆତଙ୍କଵାଦୀମାନେ ଓ ତାଙ୍କ ପାକିସ୍ତାନୀ ମୁଣ୍ଡିଆଳମାନେ ଏବେ ବି ଭାରତରେ ଏକାଧିକ ମୁସଲିମ ଦେଶ ଗଠନର ସ୍ଵପ୍ନ ଦେଖନ୍ତି ଏଵଂ ଏହାକୁ ସେମାନେ ଆହୁରି ଭୟଙ୍କର ସ୍ଵପ୍ନରେ ପରିଣତ କରିଛନ୍ତି । ଆଜିର ପାକିସ୍ତାନ,ବଙ୍ଗଳାଦେଶ,ମାଳଦ୍ଵୀପ ଓ ଆଫଗାନିସ୍ତାନର ଦକ୍ଷିଣ ଏସୀୟ ମୁସଲିମମାନେ "ଗଜୱା - ଏ - ହିନ୍ଦ୍‌"ର ସ୍ଵପ୍ନ ଦେଖୁଛନ୍ତି ଯାହା ୧୯୪୦ର ଚୌଧରୀ ରେହମତ୍ ଅଲିଙ୍କ ମାନଚିତ୍ରଠାରୁ ଅଧିକ ଭୟଙ୍କର । ହେଲେ ଏ ଗଜଵା ଏ ହିନ୍ଦ୍ କ'ଣ? 

‘ଗଜୱା-ଏ-ହିନ୍ଦ’ (غزوہ ہند) ଶବ୍ଦଟି ଆରବୀ ଭାଷା ମୂଳର ଏଵଂ ଏହାର ଆକ୍ଷରିକ ଅର୍ଥ  ‘ଭାରତ ଉପରେ ଧର୍ମଯୁଦ୍ଧ’ ଅଟେ। ଏହା ଐତିହାସିକ ଓ ଧାର୍ମିକ ପ୍ରେକ୍ଷାପଟରେ ଵ୍ୟଵହୃତ ଏକ ପରିଭାଷା, ଯାହା ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶରେ ଇସଲାମୀ ଶାସନ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିଵା ପାଇଁ ଯୁଦ୍ଧ କରିଵାର ଏକ ଚିନ୍ତାଧାରାକୁ ସୂଚାଏ। ‘ଗଜବା-ଏ-ହିନ୍ଦ’ ଶବ୍ଦର ମୂଳ କିଛି ଇସଲାମୀ ଧାର୍ମିକ ଗ୍ରନ୍ଥ ଵିଶେଷତଃ ହଦିଥ୍ (Hadith) ସହ ଜଡ଼ିତ, ଯହିଁରେ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶରେ ଏକ ଧର୍ମଯୁଦ୍ଧ (Jihad) ଵିଷୟରେ ଉଲ୍ଲେଖ ରହିଛି। ଏହି ଧାରଣା ଅନୁସାରେ, ଭାରତରେ ଇସଲାମୀ ଶାସନ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିଵା ପାଇଁ ଏକ ଯୁଦ୍ଧ କରାଯିଵ ‌। କିଛି କଟ୍ଟରପନ୍ଥୀ ଵ୍ୟାଖ୍ୟା କରନ୍ତି ଏହି ଧର୍ମୀୟ ଭଵିଷ୍ୟତରେ ହେଵ । ଏହି ଵିଚାରଧାରା ହିଁ ଭାରତ ଉପରେ ବାରମ୍ବାର ଆତଙ୍କଵାଦୀ ଆକ୍ରମଣକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିଥାଏ । ଐତିହାସିକ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ, ଏହି ଵିଚାଧାରା ମଧ୍ୟଯୁଗୀୟ କାଳରେ ଭାରତରେ ଇସଲାମୀ ଆକ୍ରମଣ ସହିତ ଜଡ଼ିତ ଥିଲା, ଯେଉଁଠାରେ କିଛି ଆକ୍ରମଣକାରୀ ଧର୍ମୀୟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟକୁ ରାଜନୈତିକ ଓ ଅର୍ଥନୈତିକ ଲାଭ ସହିତ ସମ୍ମିଳିତ କରି ଲାଭାନ୍ଵିତ ହୋଇଥିଲେ। କିନ୍ତୁ, ଆଧୁନିକ ସମୟରେ ଏହା ମୁଖ୍ୟତଃ ଆତଙ୍କବାଦୀ ସଂଗଠନ ଦ୍ୱାରା ତଥା ପାକିସ୍ତାନୀମାନଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରଚାରିତ ହେଉଅଛି। ଏହି ଚିନ୍ତାଧାରା ଭାରତୀୟ ମୁସଲମାନମାନଙ୍କର ମଧ୍ୟ କେତେକାଂଶରେ ସମର୍ଥନ ଲାଭ କରିଛି । ତେଣୁ ଯେତେବେଳେ ପାକିସ୍ତାନରୁ ଆତଙ୍କଵାଦୀମାନେ ଲୁଚି ଛପି ଭାରତରେ ଅନୁପ୍ରଵେଶ କରନ୍ତି ସେତେବେଳେ ଗଜୱା-ଏ-ହିନ୍ଦ୍‌ର ସମର୍ଥକ କିଛି ଭାରତୀୟ ମୁସଲିମ ସେମାନଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ ସହଯୋଗ ଯୋଗାଇ ଦେଇଥାନ୍ତି ।
ମାତ୍ର ଯଦି ‘ଗଜୱା-ଏ-ହିନ୍ଦ’ ଭଳି ଏକ ଚିନ୍ତାଧାରା ଵାସ୍ତଵରେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହୁଏ, ତାହାର ପରିଣାମ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଭୟାବହ ହୋଇପାରେ। ଏହା ଭାରତରେ ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ଵିଭେଦ ବଢ଼ାଇ ସାମାଜିକ ଅସ୍ଥିରତା ସୃଷ୍ଟି କରିପାରେ। ଏହା ଦେଶର ଅର୍ଥନୀତି, ସୁରକ୍ଷା ଓ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ସମ୍ପର୍କ ଉପରେ ମଧ୍ୟ ନକାରାତ୍ମକ ପ୍ରଭାବ ପକାଇପାରେ। ଆତଙ୍କବାଦୀ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ବୃଦ୍ଧି ପାଇପାରେ, ଯାହା ନିରୀହ ନାଗରିକଙ୍କ ଜୀଵନ ଓ ଜୀଵିକାକୁ ଵିପଦରେ ପକାଇପାରେ।

ଅଵଶ୍ୟ ଭାରତର ଶକ୍ତିଶାଳୀ ସୁରକ୍ଷା ଵ୍ୟଵସ୍ଥା, ଵିଵିଧତାପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂସ୍କୃତି ଏଵଂ ଲୋକଙ୍କ ମାତ୍ରାଧିକ ଦେଶଭକ୍ତି ଯୋଗୁଁ ଏହା ଏଯାଵତ୍ ସଫଳ ହୋଇପାରିନାହିଁ । ଯେତେଦିନ ଯାଏଁ ଭାରତୀୟ ସେନା ଶକ୍ତିଶାଳୀ ହୋଇ ରହିଥିଵ ସେତେଦିନ ଯାଏଁ ଭାରତର ସ୍ଵାଧୀନତା ଅକ୍ଷୁଣ୍ଣ ରହିଥିଵ । ୧୯୪୭ର ସ୍ଵାଧୀନତା ଇଂରେଜମାନଙ୍କଠାରୁ ମିଳିଥିଲା ଏଵଂ ସେ ସ୍ଵାଧୀନତାକୁ ପାଇଵାର ସଂଘର୍ଷ ୨୦୦ ଵର୍ଷ ଦୀର୍ଘ ଥିଲା ।‌ ସେହିପରି ୧୯୪୭ରୁ ଏଯାଵତ୍ ସ୍ଵାଧୀନତାକୁ ବଞ୍ଚାଇ ରଖିଵା ପାଇଁ ଗଜୱା-ଏ-ହିନ୍ଦ୍ ଵିରୋଧରେ ହେଉଥିଵା ସଂଘର୍ଷକୁ ମଧ୍ୟ ସତୁରୀ ଵର୍ଷରୁ ଅଧିକ ଵର୍ଷ ହୋଇଗଲାଣି । ତେଣୁ ଏ ସ୍ଵାଧୀନତା ଇଂରେଜମାନଙ୍କ ଅମଳରେ ଯେତିକି ମୂଲ୍ୟଵାନ ଥିଲା ଆଜିର ଆତଙ୍କଵାଦୀ ସଂଗଠନ ଯୁଗରେ ମଧ୍ୟ ସେମିତି ମୂଲ୍ୟଵାନ ଅଟେ । 

No comments:

Post a Comment

Closed-Mindedness କ’ଣ ? ଏହାର ପ୍ରକାର ଭେଦ କ’ଣ ?

ଜଣେ ବିଦ୍ଵାନ ରାଜଦରବାରରେ ତିନୋଟି ଖପୁରୀ ଆଣି ତାର ଗଳାଇ ପରୀକ୍ଷା କଲେ। ପ୍ରଥମ ଖପୁରୀରେ ତାରଟା ଗୋଟିଏ କାନ ବାଟେ ପଶି ଅନ୍ୟ କାନ ଦେଇ ବାହାରିଗଲା। ଦ୍ଵିତୀୟ ଖପୁରୀରେ...