Wednesday, September 7, 2022

ଆତ୍ମଜ୍ଞାନ (ଜହ୍ନମାମୁଁ)

ଚାଷୀଟିଏ ନିଜର କ୍ଷେତବାଡ଼ି କାମ କରୁଥାଏ । ପାଖ ରାସ୍ତାରେ ଜଣେ ସାଧୁ ଯାଉଥାନ୍ତି । ବହୁତ ଖରା ହେଵାରୁ ଦୁହେଁ ଏକ ଗଛ ମୂଳକୁ ବିଶ୍ରାମ ନେଵାକୁ ଚାଲିଆସିଲେ । 

ସାଧୁ ଚାଷୀକୁ ପଚାରିଲେ,
“ଏ କ୍ଷେତ ତୁମର ତ ? ବେଶ୍‌ ସୁନ୍ଦର ଫସଲ ହୋଇଛି ! ତେବେ ଠିକ୍ ସମୟରେ ଵର୍ଷା ହେଵ ତ ଭଲ ।” 


ସାଧୁଙ୍କୁ ପ୍ରଣାମ କରି ଚାଷୀ କହିଲା , “ସାଧୁବାବା ,ଫସଲ ଆମଦାନୀ ହୋଇ ଘରକୁ ଆସିଲେ ଯାଇ ଜଣାଯିଵ ଏ ଵର୍ଷ ଫସଲ ଭଲ ହୋଇଛି କି ନାହିଁ । ଵର୍ଷା କେତେବେଳେ ଆସିଵ ଵା ନ ଆସିଵ ସେକଥା କିଏ କହିଵ ? ଆଚ୍ଛା , ଆପଣ ଇଆଡ଼େ କୁଆଡ଼େ ଯାଉଛନ୍ତି ?”

 ଅଦୂରରେ ଥିଵା ପାହାଡ଼ ଆଡ଼କୁ ଆଙ୍ଗୁଳି ନିର୍ଦ୍ଦେଶ କରି ବାବା କହିଲେ , “ସେଠାରେ ଜଣେ ମହାନ ଜ୍ଞାନୀ ଓ ସିଦ୍ଧପୁରୁଷ ଅଛନ୍ତି । ଜ୍ଞାନଉପଦେଶ ପାଇଁ ମୁଁ ସେଠାକୁ ଯାଉଛି ।” ପୁଣି ମୁଁହ ଉଦାସ କରି ସେ କହିଲେ , ଏହା ପୂର୍ଵରୁ ତିନିଜଣ ଗୁରୁଙ୍କର ମୁଁ ସେଵା କରିଛି କିନ୍ତୁ ଜଣେ ହେଲେ କେହି ମୋତେ ଆତ୍ମଜ୍ଞାନ ଶିକ୍ଷା ଦେଲେ ନାହିଁ । ଦେଖେ ଏଥର କ’ଣ ହେଉଛି !”

ଏକଥା ଶୁଣି ଚାଷୀଟି ହସିକରି କହିଲା, ଚାଳିଶ ଵର୍ଷ ଧରି ମୁଁ ନିଜେ ଫସଲ ଦେଖୁଛି ଓ ପଚାଶ ଵର୍ଷ ଧରି ଵର୍ଷାକୁ ଦେଖୁଛି ; ତଥାପି ମଧ୍ୟ କାଲ କ'ଣ ହେଵ, ଏତେଦିନର ଅଭିଜ୍ଞତା ଥାଇ ମଧ୍ୟ ସବୁ ଵ୍ୟର୍ଥ । ଆଉ ଆପଣ ଅନ୍ୟଜଣକର ଅଭିଜ୍ଞତାରୁ ଆତ୍ମଜ୍ଞାନ ପାଇଵାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଛନ୍ତି ? କିଏ କହିଵ ଆପଣଙ୍କ ଇଚ୍ଛା ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେଵ କି ନାହିଁ ।” ଚାଷୀର ଏ କଥାରେ ସାଧୁଙ୍କର ଜ୍ଞାନୋଦୟ ହେଲା । “ଆତ୍ମଜ୍ଞାନ ପାଇଁ ନିଜେ ପ୍ରଚେଷ୍ଟା କରିଵା ଉଚିତ୍ ।” ଏହି ଶିକ୍ଷାଲାଭ କରି ସାଧୁ ସେହିଠାରୁ ହିଁ ଫେରିଗଲେ । 

(ଓଡ଼ିଆ ଜହ୍ନମାମୁଁ ପତ୍ରିକାର ୧୯୯୦ ଵର୍ଷ ଅଗଷ୍ଟ ମାସରେ ପ୍ରକାଶିତ ଗଳ୍ପ)

No comments:

Post a Comment

ଗୁନ୍ଦଲେଇ ହେଵାଠାରୁ ଗୁନ୍ଧୁରି କରିଵା ଯାଏଁ

ଜଣେ ସାଧାରଣ ଲୋକ ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ଵ୍ୟୁତ୍ପତ୍ତି ଇତିହାସ ଜାଣିନଥାଏ ତେଣୁ ସେ ମନରେ ଅନେକ ଭ୍ରମ ଧାରଣା ପାଳେ । ସମ୍ବଲପୁରର ଶବ୍ଦ ଗୁନ୍ଦଲ(ଅପରିଷ୍କାର,ମଇଳା ତରଳ ପଦାର୍ଥ) ...