ଅଧିକାଂଶ ଲୋକଙ୍କ ମନରେ ଗୋଟିଏ ବଡ଼ ଭ୍ରମ ଧାରଣା ଯେ କର୍ଣ୍ଣଙ୍କର ଜନ୍ମ କୁନ୍ତୀଙ୍କର କାନ ବାଟେ ହୋଇଥିଲା ।
ସେମାନେ 
ଏକଥାକୁ ଠିକ୍ ପ୍ରମାଣ କରିବାକୁ ଯାଇ କୁହନ୍ତି 
ଅମୁକ ପୁରାଣ ରେ କର୍ଣ୍ଣଙ୍କୁ କାନୀନ୍ କୁହାଯାଇଛି
ଓ ଏହାଳ କାନ ଶବ୍ଦ ସହ ସାମଜସ୍ୟତା ଅଛି ।
ଏଠାରେ କହିରଖେ 
କାନୀନ୍ ଶବ୍ଦ ସହ କର୍ଣ୍ଣ କିମ୍ବା କାନର କୌଣସି 
ସଂପର୍କ ନାହିଁ ।
ଯେହେତୁ କାନୀନ୍ ଶବ୍ଦର ନିରୁକ୍ତୀ= 
କନ୍ୟା+ଅପତ୍ୟାର୍ଥେ .ଇନ୍ 
ଅର୍ଥାତ୍ ଯେଉଁମାନେ ଅବିବାହିତା ମାତାଙ୍କ ଠାରୁ ଜନ୍ମ ହୁଅନ୍ତି ସେମାନେ କାନୀନ୍ .....
ଦେଶଜ କାନ ଶବ୍ଦର ସଂସ୍କୃତ ରୂପ 
କର୍ଣ୍ଣର ନିରୁକ୍ତୀ=କର୍ଣ୍ଣି ଧାତୁ(ଶୁଣିବା)+କରଣ.ଅ 
କିନ୍ତୁ ମହାଭାରତ ର ପାତ୍ର 
କର୍ଣ୍ଣଙ୍କର ନାମର ନିରୁକ୍ତୀ ତହିଁରୁ 
ଭିନ୍ନ ଏବଂ ତାହା 
କୃ ଧାତୁ+କର୍ତ୍ତୁ .ନ = କର୍ଣ୍ଣ
କୃ ଧାତୁ ର ଭାଷାକୋଷରେ 25 ଟି ଅର୍ଥ ଅଛି 
ତନ୍ମଧ୍ୟରୁ ଏ ଧାତୁ ଶବ୍ଦର ସର୍ବାଧିକ ବ୍ୟବହାର 
କରିବା ଅର୍ଥରେ ହୋଇଥାଏ ।
ସେଇଭଳି ସଂସ୍କୃତ ବିଶେଷ୍ୟ ହିସାବରେ 
‛ନ’ ଶବ୍ଦର ପାଞ୍ଚଟି 
ଅର୍ଥ ମଧ୍ୟରେ 
‛ରଣ’ ଓ ‛ଦାନ’ ଦାନବୀର ମହାରଥୀ କର୍ଣ୍ଣଙ୍କ ପାଇଁ ଯୁକ୍ତିଯୁକ୍ତ .....
ଅର୍ଥାତ୍ ଯେ ଦାନକରେ ଓ ରଣପ୍ରିୟ ସେ କର୍ଣ୍ଣ 
କର୍ଣ୍ଣ ଶବ୍ଦର ନିରୁକ୍ତୀ ବ୍ୟାଖ୍ୟା ଏଇଭଳି 
ମହାଭାରତ ର ‛ବନପର୍ବ’ ଅନ୍ତର୍ଗତ ‛କୁଣ୍ଡଳାହରଣ ପର୍ବ’
ରେ କର୍ଣ୍ଣ ଜନ୍ମ ବୃତ୍ତାନ୍ତ ବର୍ଣ୍ଣିତ ହୋଇଅଛି (ଗୀତାପ୍ରେସ୍ ଗୋରଖପୁର ଦ୍ଵାରା ମୁଦ୍ରିତ ସଂ ମହାଭାରତ) ।
ସେଠାରେ ଯାଇ ଦେଖିଲି 
କୁଣ୍ଡଳାହରଣ ପର୍ବରେ 
କାନବାଟେ କର୍ଣ୍ଣଙ୍କର 
ଜନ୍ମ ହେବା କଥା ଉଲ୍ଲେଖିତ 
ହୋଇନାହିଁ 
ସେଠି କର୍ଣ୍ଣ ଜନ୍ମ ବାବଦରେ କେବଳ ଏତିକି ଲେଖା ହୋଇଛି
ତତଃ କାଳେନ ସା ଗର୍ଭେ ସୁପୁବେ ବରବର୍ଣ୍ଣିନୀ ।
କନ୍ୟୈବ ତସ୍ୟ ଦେବସ୍ୟ ପ୍ରସାଦାଦମରପ୍ରଭମ୍ ।।
(ଭାବାର୍ଥ:-
ତଦନନ୍ତର ସୁନ୍ଦରୀ ପୃଥା ଯଥାସମୟ ଭଗବାନ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଙ୍କ କୃପାରୁ କନ୍ୟାସୁଲଭ ଗୁଣ ପରିତ୍ୟାଗ ନକରି ମଧ୍ୟ ତେବତାଙ୍କ ସମାନ ଏକ ତେଜସ୍ଵୀ ପୁତ୍ରକୁ ଜନ୍ମ ଦେଲେ ।)
ଏଥିରୁ ଏକଥା ସ୍ପଷ୍ଟ ହୁଏ ଯେ 
ରାଧୈୟ-ରାଧାପୁତ୍ର 
ପରବର୍ତ୍ତୀ କାଳରେ ନିଜର ଦାନୀପଣ ତଥା ରଣକୌଶଳ ଯୋଗୁଁ କର୍ଣ୍ଣ ବୋଲାଇଥିଲେ
No comments:
Post a Comment