Saturday, December 21, 2019

କଳିଙ୍ଗୀ ସ୍ଵାଭିମାନ କଣ୍ ?

କଳିଙ୍ଗୀ ଲୋକେ ଦେଶଭକ୍ତ ହୋଇପାରନ୍ତି  କିନ୍ତୁ ସେମାନେ ଆନଭାରତୀୟ ଜାତିଙ୍କ ପରି ଅତି ଆତ୍ମମୁଗ୍ଧ ନୁହନ୍ତି ଯେ କାହାର ଦ୍ରଵ୍ଯ,ଐତିହ୍ୟ,ମହାପୁରୁଷ ଓ ଭୂଭାଗ ଆଦିକୁ ନିଜର କହି ଥେଇ ଥେଇ ହେଇ ନାଚିଵେ । କିଛି ଲୋକ କୁହନ୍ତି ଓଡ଼ିଆ ଲୋକେ ଆନ ଭାରତୀୟ ଜାତି ଵିଶେଷତଃ ବଙ୍ଗାଳୀମାନଙ୍କୁ ଏତେ ଘୃଣା କାହିଁକି କରନ୍ତି ?

ଵିଶ୍ଵାସ କରନ୍ତୁ ଆଜ୍ଞା ତାଳି କେଵେ ବି ଗୋଟିଏ ହାତରେ ବାଜେନି,ଗୋଟିଏ ପକ୍ଷରୁ ଯଦି ଆପଣଙ୍କ ଉପରେ ଘନଘନ ସାଂସ୍କୃତିକ, ଆର୍ଥିକ ଓ ରାଜନୈତିକ ଆକ୍ରମଣ ହେଵ ଆପଣ କଣ୍ ତାହାର କିଛି ବି ପ୍ରତିଵାଦ କରିଵେ ନାହିଁ ?

ଏକଦା ଓଡ଼ିଶାରେ ବଙ୍ଗାଳିମାନଙ୍କୁ ଭ୍ରାତା ସମାନ ମାନ୍ଯ ହେଉଥିଲା ,ସମସ୍ତେ ମିଳିମିଶି ରହୁଥିଲେ । ଯେତେଵେଳେ ମୋଗଲକାଳରେ କିଛି ବଙ୍ଗାଳୀ ଓଡ଼ିଶାକୁ ଆସି ଏଠାରେ ଵସଵାସ କଲେ ସେମାନେ ଏଇମାଟିର ସନ୍ତାନ ପାଲଟିଯାଇଥିଲେ କିନ୍ତୁ ବଙ୍ଗଦେଶରେ ସେମାନଙ୍କୁ କେରା ବଙ୍ଗାଳୀ କହି ଅପମାନିତ କରାଗଲା । ମଜାକଥା ହେଲା ସେଇ ବଙ୍ଗାଳୀ ବଂଶୋଭଵ ଅନେକ ଓଡ଼ିଆ ମହାପୁରୁଷ ଓଡ଼ିଆ ଭାଷା ଓ ସଂସ୍କୃତି ପାଇଁ ଆଜୀଵନ ସଂଗ୍ରାମ ଚଳାଇଥିଲେ । କଵିଵର ରାଧାନାଥ ରାୟ, କର୍ମଵୀର ଗୌରୀଶଙ୍କର ତନ୍ମଧ୍ୟରେ ଅନ୍ଯତମ ।

ପଞ୍ଚଶଖା ଯୁଗରୁ ରୀତିଯୁଗ ଯାଏଁ ଓଡ଼ିଶାର ଅନେକ କଵି ବଙ୍ଗଭାଷାରେ ମଧ୍ୟ କାଵ୍ଯ ଲେଖୁଥିଲେ । ଗୋପାଳ ଧର

ସାରା ଭାରତକୁ ଆମେ ପ୍ରଥମେ ପଶୁରୁ ମନୁଷ୍ୟ ହେଵାର ଜ୍ଞାନ ଦେଇଛନ୍ତି
ପ୍ରଥମ ମାନଵ ସଭ୍ଯତା― କଳିଙ୍ଗରେ(୬୪୦୦୦ ରୁ ୮୬୦୦୦ ସହସ୍ର ଵର୍ଷ ତଳେ; ମୁଣ୍ଡା ଶଵର ସଭ୍ଯତା)
ପ୍ରଥମ ଚାଷୀ କଳିଙ୍ଗୀ
ସର୍ଵପୁରାତନ ପ୍ରାକୃତ ଭାଷାର ଜନ୍ମସ୍ଥାନ କଳିଙ୍ଗ
ଅଧିକାଂଶ ନିଷ୍ଠାନ୍ନର ଆଵିଷ୍କାର କଳିଙ୍ଗ ଦେଶରେ
ଚାରି ମାନଵ ଜାତିର ଏକମାତ୍ର କେନ୍ଦ୍ରସ୍ଥଳ କଳିଙ୍ଗ


ଓଡ଼ିଶା,କଳିଙ୍ଗ, ଉତ୍କଳ ସବୁ ଗୋଟିଏ ଦେଶର ନାଆଁ କିନ୍ତୁ

କଳିଙ୍ଗ = ଵୀରତ୍ଵର ପ୍ରତୀକ
ଯେତେଵେଳେ ପ୍ରାଚୀନ ଐତିହ୍ୟ ଓ ସଂସ୍କୃତି ତଥା କଳା କାରୁକାର୍ଯ୍ୟ କଥା ପଡେ଼, ଯେତେବେଳେ ପୂର୍ଵ ଗୌରଵ କଥା ପଡେ଼ ସେତେଵେଳେ ଲୋକେ କଳିଙ୍ଗ କହିଵାକୁ ଭଲପାଆନ୍ତି । ଵିଚ୍ଛିନ୍ନତାଵାଦୀ ମଧ୍ୟ ନିଜକୁ କଳିଙ୍ଗୀ କହିଵାକୁ କୁଣ୍ଠାବୋଧ କରନ୍ତି ନାହିଁ ଏମନ୍ତ କି କିଛି ବଙ୍ଗାଳୀ ଓ ତେଲୁଗୁ ଲୋକ ମଧ୍ୟ ନିଜକୁ କଳିଙ୍ଗୀ କହିଥାନ୍ତି । କାହିଁକି କହିଥାନ୍ତି ? କାରଣ ଆମ ଜାତିର ଐତିହ୍ୟ ହିଁ ସେତେ ଉନ୍ନତମାନର ଥିଲା ।

ଉତ୍କଳ ଶବ୍ଦଟି ସାହିତ୍ଯିକମାନେ ସାହିତ୍ୟ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଵ୍ଯଵହାର କରନ୍ତି, ଓଡ଼ିଆ ଭାଷା ଆନ୍ଦୋଳନ ସମୟରେ ଏହା ଆମ ଜାତୀୟତାର ଏକ ନାମ ଵିଶେଷ ଥିଲା । ଆଜି ଏହି ନାମଟି କିଛି ଲୋକଙ୍କ ଚକ୍ଷୁଶୂଳ ହୋଇଛି । ଯେମିତି ଅସରପା ଵିଶାକ୍ତ ଔଷଧର ଉତ୍କଟ ଗନ୍ଧକୁ ସହିପାରେନି ଠିକ୍ ସେହିପରି ଵିଚ୍ଛିନ୍ନତାଵାଦୀ ଏ ନାମକୁ ମାତ୍ରାଧିକ ଘୃଣାକରନ୍ତି ।

ଓଡ଼ିଶା ନାଆଁରେ ପୂର୍ଵ ଦୁଇନାମ ଭଳି କୌଣସି ଵୀରତ୍ଵ/ଶ୍ରେଷ୍ଟତ୍ଵର ଭାଵ ମିଳୁନାହିଁ । କଳିଙ୍ଗ ଦେଶରେ ସମୁଦାୟ ୬୨ଭାଷା ଓ ଶତାଧିକ ଜାତି ଅଛନ୍ତି କିନ୍ତୁ ସେମାନେ ଗୋଟିଏ ଉଡ୍ର ଵା ଓଡ଼ ଚଷାଜାତିର ଭାଷା କହିଛନ୍ତି, ତାଙ୍କ ପୂର୍ଵଜଙ୍କ ରାଜ୍ୟର ନାମ ସେହି ଚଷାଜାତି ଓ ତାହାର ଭାଷା ନାମରେ ହୋଇଯାଇଛି ଫଳରେ ଅନ୍ୟ ୬୧ଗୋଟି ଭାଷା ବୋଲୁଥିଵା ଲୋକେ ନିଜକୁ ଓଡ଼ିଆ ନକହି, କଳିଙ୍ଗୀ ନକହି ପ୍ରଥମେ ଭାରତୀୟ ଭାଵେ ପରିଚୟ ଦେଉଅଛନ୍ତି । ଯଦିଵା କେହି ନିଜକୁ କୁଈ,ସଉରା,ସାନ୍ତାଳୀ ବୋଲି ପରିଚୟ ଦେଉଛି ତାକୁ ଆଦିବାସୀ କହି ଅପମାନିତ କରାଯାଉଛି ।

ଏସବୁ ଅନୁଭଵ  ଓ ହୃଦୟଙ୍ଗମ କରିଥିଵା ଲୋକ ହିଁ କଳିଙ୍ଗ ଓ ଉତ୍କଳ ନାମର ମହତ୍ତ୍ଵ ବୁଝିପାରିଵ ।


No comments:

Post a Comment

ଓଡ଼ିଆ ସାହିତ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡ ଓ ରାଣ୍ଡୀ ଶବ୍ଦର ଵ୍ୟଵହାର ଓ ଏହାର ଵ୍ୟୁତ୍ପତ୍ତି ଇତିହାସ

କନ୍ୟାସୁନା ଗଳ୍ପରେ ଫକୀର ମୋହନ ସେନାପତି ରାଣ୍ଡ ଶବ୍ଦକୁ ଵିଧଵା ଅର୍ଥରେ ଦୁଇଥର ପ୍ରୟୋଗ କରି ଲେଖିଛନ୍ତି... “ମିଶ୍ରେ କହିଲେ, "ସେ କଥା ଏ କଥା ଢେର ତଫାତ୍ । ସେ ...