Tuesday, December 24, 2019

ଆମ ଜାତୀୟତା ଚୂଲିକି ଯାଉ

ଆମ ଓଡ଼ିଆଲୋକଙ୍କ ପାଖରେ ଅଦ୍ଭୁତ ସହନଶୀଳତା ଓ ଭୟଙ୍କର ତଟସ୍ଥତା ଗୁଣ ରହିଛି । ତାଙ୍କ ଠାରୁ ସବୁ ଛଡେ଼ଇ ନିଅ ତେଵେ ବି ସେମାନେ
ଦାନର ,ପ୍ରେମର ,ମୈତ୍ରୀର ମନ୍ତ୍ର ପଢୁ଼ଥିଵେ 🤣🤣🤣 ।

ଜଣେ କେହି ତାଙ୍କର ବେକ କାଟିଵାକୁ ଉଦ୍ଯତ ହେଉଥିଵ ଏମାନେ ତାକୁ କୁଣ୍ଢେଇଵାକୁ ଦୌଡୁଥିଵା ଦେଖାଯାଆନ୍ତି । ଯୋଉ ନାଗ ତାଙ୍କୁ ଦୁଃସମୟରେ ଚୋଟ ମାରେ ଏମାନେ ତାକୁ ଦୁଧ ପିଏଇ ଆହୁରି ବଳୁଆ କରନ୍ତି ।

ଓଡ଼ିଆ ଲୋକଙ୍କ ଏତାଦୃଶ ମହାନତା ଯୋଗୁଁ ଏ ଜାତିର ଵର୍ତ୍ତମାନ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦଶା ଭୋଗ ହେଉଛି । କେତେଦିନ ଏହି ଜାତି ଏମିତି ଉଦାରଵାଦୀ ହୋଇ ପଡି଼ରହିଥିଵ ?

ମୋତେ ବାହାର ରାଜ୍ୟର ଲୋକେ ପଚାରନ୍ତି ତମ ରାଜ୍ୟ ଏତେ ତଳେ କାହିଁକି ?

ସବୁ ଜାଣି ବି କିଛି କୁହେନି କାରଣ ଯଦି ମୁଁ ବଙ୍ଗାଳି, ମରାଠୀ, ମାରୁଆଡି଼,ତେଲେଙ୍ଗା ଓ ହିନ୍ଦିଆଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଗତ ୪୦୦ ଵର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଓଡ଼ିଆ ଲୋକଙ୍କୁ ହୋଇଥିଵା ଶୋଷଣ କଥା କହିଵି ମୋହରି ଜାତିଭାଇ ମୋତେ ହିନ୍ଦୁ ଦ୍ଵେଷୀ,ଦେଶଦ୍ରୋହୀ,ଆଞ୍ଚଳିକଵାଦୀ ଇତ୍ୟାଦି କହି ସୋଦିଵେ !

ଏ ଜାତି ଭୟଙ୍କର ଦେଶପ୍ରେମୀ ତେଣୁ ବଙ୍ଗାଳି, ମରାଠୀ, ହିନ୍ଦିଆ, ତେଲେଙ୍ଗା ଲୋକଙ୍କୁ ପାଗଳ ପରି ଭଲ ପାଏ । ନିଜ ପାଖରେ ଭଲ ନେତାକି ଅଭିନେତା ନାହାନ୍ତି ତେଣୁ ଆଳୁ ଅରଜୁଣା , ଶାରୁ ଖିଆ ଆଉ ବଙ୍ଗାଳି ବୋଉଦୀ ପ୍ରେମରେ ଭୋଳ ଓଡ଼ିଆ ଲୋକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା କାହିଁରେ କ'ଣ । ଏଠାକାର ଦୂରଦର୍ଶନ, ସଂଵାଦପତ୍ର ଇତ୍ୟାଦିରେ ମାତ୍ରାଧିକ ହିନ୍ଦୀ ପ୍ରଭାଵ ଦେଖିଲେ ଲାଗେ ଜାତିଟା ମାଟିରେ ମିଶିଵାକୁ ବସିଛି । ବାଟରେ ଘାଟରେ ଦାଣ୍ଡରେ ହାଟରେ ଆଧୁନିକ ଯୁଵକ ଯୁଵତୀଙ୍କ ମୁଖରୁ ହିନ୍ଦୀ ଇଂରାଜୀ ମିଶା ହିଙ୍ଗୋଡି଼ଆ ଭାଷା ଶୁଣିଲେ ଲାଗେ ଓଡ଼ିଶାଟା ଗୋଟେ ଵିକଶିତ ରାଜ୍ୟ ହୋଇଗଲାଣି ।

କି ମଣ୍ଡପ ପୂଜାର ଯୁଗ ହେଲାଣି ଯୁଆଡେ଼ ଦେଖ
ଖାଲି ଡିଜେ ଆଉ ହାତଟେକା ନାଚ !

ଟୋକାଙ୍କ ବୋପାମାନେ ଏକଦା ହରିବୋଲ ନିତାଇବୋଲ କହି ହାତ ଟେକି  ନାଚୁଥିଲେ, ଏମାନଙ୍କର ଠାଣି ଓ ଗୀତ ଯାହା ବଦଳିଛି ନହେଲେ  ହାତଟେକା ନାଚ ଯଥାଵତ୍ ରହିଛି ।
କାଇଁ କା ଦିହରେ ହାଡ଼ ଅଛି ତାକୁ ଅସଭ୍ଯ ନୃତ୍ୟ କହିଦଵ ?
ମାଆ ରାଣ୍ ! ସେଇଠି ବୋତଲ ଭାଙ୍ଗି ଯଦି ସେ ଲୋକକୁ ଥଣ୍ଡା ନକରିଦିଅନ୍ତି ସେମାନେ ଗୋଟିଏ ବୋପାର ଛୁଆ ବୋଲାଇଵେ ନା ?

ଆମେ ଅବା ଏଠାକାର ବୁଦ୍ଧିଜୀଵୀଙ୍କଠାରୁ କିଛି ଜାତୀୟତା ଆଶା କରନ୍ତେ ହେଲେ ଯୋଉଠି ସ୍ଵୟଂ ବୁଦ୍ଧିଜୀଵୀମାନେ ହିଁ ଵିଚ୍ଛିନ୍ନତାଵାଦୀ ଚିନ୍ତାଧାରା ଯୋଗୁଁ ପରସ୍ପରକୁ ଘୃଣା କରନ୍ତି ସେ ଅଞ୍ଚଳର ଉନ୍ନତି କେମିତି ସମ୍ଭଵ ?

କିଛି ଲୋକେ କୁହନ୍ତି ଚାଲ ଭିନ୍ନେ ହେଇଯିଵା । ମୁଁ ଭାଵେ ସେମାନେ ଭାଇ ଭାଗ କଲାଵେଳେ ତାଙ୍କ ମାଆବାପାଙ୍କୁ ବି ଖଣ୍ଡେ ଖଣ୍ଡେ କାଟି ବାଣ୍ଟୁଥିଵେ ନହେଲେ ଏତେ ଉଚ୍ଚ ବାଣ୍ଟବୁଦ୍ଧି କାହୁଁ ପାଇଲେ ?

ଜାତିର, ମାଟିର ଏଭଳି ସଂକ୍ରାନ୍ତିକାଳରେ ଯୋଉ ସଂକ୍ରାନ୍ତିପୁରୁଷମାନେ ପ୍ରେମକଵିତା ଲେଖି ଏଇ ଫେସବୁକମଣ୍ଡଳକୁ ଗୋଲାପୀ ରଙ୍ଗରେ ରଙ୍ଗେଇ ଦିଅନ୍ତି ପ୍ରକୃତରେ ମୋ ପାଇଁ ସେଇମାନେ ହିଁ ପ୍ରକୃତ ମାନଵଵାଦୀ । ଆହା !  ଏଇ ଫେସବୁକରେ କେଡ଼େ କେଡ଼େ ମାନଵଵାଦୀ କଵି ଲେଖକ ଅଛନ୍ତି । ଜଣେ ଜଣେ ତ ନିଜକୁ ନିଜେ ଉପାଧିରେ ଭୁଷିତ କରିପକେଇଛନ୍ତି । ହଁ ଵା ଆଜିକାଲି କିଏ କାହାକୁ  ମାଗଣାରେ କିଛି ଦେଲାଣି ନା ?

ହେଲେ ସେଇ ଵୟସ୍କ ସରସ୍ବତୀ ପୁତ୍ରମାନେ ଯେତେଵେଳେ ମହିଳାମାନଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ମୁଖପୁସ୍ତକ ସଂଦେଶପେଟିକାରେ ଗୁପ୍ତ ଵ୍ଯଵହାର ପ୍ରକଟ କରନ୍ତି । ଲାଗେ ସତରେ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କ ସଂସ୍କୃତି ବହୁ ଵିକଶିତ ହୋଇ ସାରିଛି ।

ଏଠି ଛୋଟ ଛୋଟ ପିଲା ଛୋଟାଭୀମ୍  ପାଗଳ ଆଉ ବଡ଼ ବଡି଼ଆମାନେ ତାଙ୍କ ମାତାମାନଙ୍କ ପଛରେ ପାଗଳ 😀😀😀

କିଛି ଲୋକଙ୍କୁ କ୍ରିକେଟ ବାୟା କରିଛି ତ ଆଉ କେ ରାଜନୈତିକ ଦଳର ମହିମାମଣ୍ଡନ କି ଦୋଷ ଗଣନାରେ ମାତିଛି ।

ଏତେ ସବୁ ହୋ ହଲ୍ଲା ପାଟିତୁଣ୍ଡ କଳି ଝଗଡ଼ା ବାଡା଼ବାଡି଼ ଭିତରେ କେମିତି କେଜାଣି ଇଂରାଜୀ ଵର୍ଷଟିଏ ବିତିଗଲାଣି ବୋଲି କିଛି ଦେଶଭକ୍ତ ଧ୍ଯାନ ଦେଲେଣି ।
ହେଉ ଆମର ନୂଆଵର୍ଷ ବୋଲି ତ କିଛି ନାହିଁ
ସମିତେ କରନ୍ତି ଆମେ ବି କୁକୁଡ଼ା ମୋଡି଼,ମଦ ବୋତଲ  ଢକ ଢକ ପିଇଦେଇ ଏଟାକୁ ପାଳିଦେଵା ନହେଲେ ଯୁଗକୁ ସାଜିଵ ନା ?

😂😂😂

No comments:

Post a Comment

ଓଡ଼ିଆ ସାହିତ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡ ଓ ରାଣ୍ଡୀ ଶବ୍ଦର ଵ୍ୟଵହାର ଓ ଏହାର ଵ୍ୟୁତ୍ପତ୍ତି ଇତିହାସ

କନ୍ୟାସୁନା ଗଳ୍ପରେ ଫକୀର ମୋହନ ସେନାପତି ରାଣ୍ଡ ଶବ୍ଦକୁ ଵିଧଵା ଅର୍ଥରେ ଦୁଇଥର ପ୍ରୟୋଗ କରି ଲେଖିଛନ୍ତି... “ମିଶ୍ରେ କହିଲେ, "ସେ କଥା ଏ କଥା ଢେର ତଫାତ୍ । ସେ ...