ଢେଙ୍କାନାଳରେ ଚଷା ଚାରିଜାତି ବୋଲି ସାଧାରଣରେ କୁହାଯାଏ... .
1.ଖଣ୍ଡାୟତ-କଟାଳି
2.ଠୁରିଆ-ମସଲାଦ୍ରବ୍ୟ (?)
3.କଳତୁଆ-ମେଣ୍ଢା
4.ପନ୍ଦରସରିଆ-ମଈ ଲଙ୍ଗଳ
ଢେଙ୍କାନାଳରେ ବଡ଼ ଚଷା ହେଉଛନ୍ତି
ଖଣ୍ଡାୟତ ....
ତହୁଁ ତଳକୁ ଠୁରିଆ ତହିଁ ପରେ କଳତୁଆ
ଏବଂ ସର୍ବ ଶେଷରେ ପନ୍ଦରସରିଆ ଚଷାଙ୍କୁ
ଜାତିଗତ ଉଚ୍ଚନିଚ୍ଚ ଭେଦରେ ଗଣାଯାଏ ...
1.ଢେଙ୍କାନାଳର ଅଧିକାଂଶ ଖଣ୍ଡାୟତଙ୍କର ପୂର୍ବ ପୁରୁଷ ଯାଜପୁର ରୁ ଆସିଥିବାରୁ
ସେମାନେ ଆଜି ବି ଈଷାଣ ପୂଜା ସମୟରେ
ଯାଜପୁର ଆଡକୁ ନମସ୍କାର କରିଥାନ୍ତି...
ଢେଙ୍କାନାଳର କେତେକ ଖଣ୍ଡାୟତଙ୍କ ସନ୍ତକ କଟାଳି....
2 ଠୁରିଆ ଚଷା ମାନେ ଢେଙ୍କାନାଳରେ ଏକପ୍ରକାର ର ଚଷାଜାତି
ଏମାନେ ଆଗେ ପଟେ ବଳଦକୁ ଧରି ତା ପିଠିରେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ର ମସଲାଦ୍ରବ୍ୟ ଲଦି ଗାଆଁକୁ ଗାଆଁ ବିକ୍ରି କରୁଥିଲେ । ସେମାନଙ୍କ ସନ୍ତକ ପଘା କିମ୍ବା ମସଲାଦ୍ରବ୍ୟ ହୋଇପାରେ !
3.ଢେଙ୍କାନାଳରେ ଅଧିକାଂଶ ଚଷା
କଳତୁଆ ବା କଲତୁଆ .....
ଏମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଅନ୍ୟ ଚଷାଙ୍କ ଭଳି ଏକାପ୍ରକାରର ଉପନାମ ଦେଖାଯାଇଥାଏ ।
କଳତୁଆ ଚଷାଙ୍କ ସନ୍ତକ ମେଣ୍ଢା ।
4.ଚତୁର୍ଥ ଶ୍ରେଣୀ ର ଚଷା ହେଉଛନ୍ତି ପନ୍ଦରସରିଆ
ପନ୍ଦରସରିଆ ଚଷାଙ୍କ ବିଷୟରେ
ଏକ ଏକ ସ୍ଥାନୀୟ କିମ୍ବଦନ୍ତୀ
ପ୍ରଚଳିତ ଅଛି
କୁହାଯାଏ ସୃଷ୍ଟିର ଆରମ୍ଭ କାଳରେ ଯେତେବେଳେ ଈଶ୍ବର ନିଜ ଶରୀରରୁ
ସଂସାର ସଂରଞ୍ଚନା କରୁଥିଲେ
ସେତେବେଳେ ସେ ପରିଶ୍ରମୀ
ଚଷାଜାତିକୁ କୃଷିପାଇଁ ସୃଷ୍ଟି କଲେ....
ଈଶ୍ବର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଜାତିରେ ଚାରୋଟି ଲେଖାଏଁ
ଉପଜାତି କରୁଥାନ୍ତି
ହେଲେ ଚଷାଜାତି ବେଳକୁ
ଚାରିରୁ ଗୋଟିଏ ଜାତି କମ୍ ହୋଇଲା....
ଭଗବାନ ଚିନ୍ତିତ ହୋଇ ସ୍ବର୍ଗ ଫେରୁଥାନ୍ତି
ବାଟରେ ପନ୍ଦର ଜଣ ସଅର(ଶବର)ଙ୍କୁ ବସି ପଶା ଖେଳୁଥିବାର ଦେଖିବାକୁ ପାଇଲେ....
ଇଶ୍ବର ସେମାନଙ୍କ ପାଖକୁ ଯାଇ ସେମାନଙ୍କ
ଜାତିଗୋତ୍ର ପଚାରିଲାରୁ
ସେମାନେ କହିଲେ
ଆମର କି ଜାତି ଅଛି ଯେ....!
ତହୁଁ ଭଗବାନ ସେମାନଙ୍କୁ
ହଳ ଲଙ୍ଗଳ ଦେଇ ଚାଷକରିବା ଜ୍ଞାନ କୌଶଳ
ସିଖାଇ ସ୍ବର୍ଗକୁ ଗଲେ ....
ପନ୍ଦର ଜଣ ସଅରଙ୍କ ଠାରୁ ଏ ଜାତିର
ବଂଶପରମ୍ପରା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବାରୁ ଏମାନେ
ପନ୍ଦରସରିଆ ଚଷା ବୋଲାଇଲେ. ..
ଏମାନଙ୍କର ସନ୍ତକ ମଇଲଙ୍ଗଳ.....(ଈଶ୍ଵର ମଇଲଙ୍ଗଳ ଦେଇଥିବାରୁ)
ଭାଷାକୋଷରେ କୁହାଯାଇଛି :-
ଓଡିଶାରେ ନନା ଶ୍ରେଣୀର ଚଷା ଅଛନ୍ତି ।
ତହିଁ ମଧ୍ୟରୁ ଓଡ଼ଚଷା,ଓଡ଼ପଧାନ,ଶୁଦ୍ଧଚଷା(ଖଣ୍ଡାୟତ),ବେଣାଟିଆ,କଲତୁଆ,ଗୁଆଟିଆ ପ୍ରଧାନ.....
ତେବେ ଓଡ଼ିଶାରେ କୁଳତା,ଢେଙ୍କିଆ,କାଳିଞ୍ଜି,କାଳିଙ୍ଗି,ବାଣୁଆ ଆଦି ଆହୁରି ଅନେକ ଚଷାଜାତି ଉପଜାତି ଅଛି
ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ଅଞ୍ଚଳରେ ଚଷାକୁ ବିଭିନ୍ନ ମତ ପ୍ରଚଳିତ ତେଣୁ କେଉଁଟି କେଉଁଟି ଭୂଲ ତାହା
ଠିକ୍ ସେ କହିବା କଷ୍ଟକର କଥା....
ବି:ଦ୍ର:- ଏହି ଲେଖାଟି ଲେଖିବାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ
ଚଷାଜାତି ବିଷୟରେ ଏକ ସୁସ୍ଥ ବିଚାର ବ୍ୟକ୍ତ କରିବା । କୌଣସି ଜାତିବିଶେଷ ପ୍ରତି
ଏହା ଆକ୍ଷେପ ପାଇଁ ଲେଖାଯାଇନାହିଁ ।
ଯଦି ଏଭଳି କେହି ଭାବୁଥାଏ ତେବେ ତାହା ଭୂଲ ଧାରଣା ମାତ୍ର.....
This comment has been removed by the author.
ReplyDelete